Czy marketing poprzez aplikacje Tik-tok jest skuteczny?

Tik-tok jest jedną z najbardziej popularnych aplikacji. W 2021 roku jej właściciel pochwalił się osiągnięciem 1 miliarda użytkowników. Oczywiście liczba ta ciągle rośnie.

Tik tok, a YouTube, Facebook lub Instagram – czym się różnią?

W niektórych krajach aplikacja ta wygrywa z popularnym na całym świecie YouTubem oraz innymi aplikacjami takimi jak Instagram czy Facebook. Zwiększająca się popularność Tik-toka zachęca do korzystania z niego aby zwiększać swoje zasięgi. Korzystają z niego ludzie ze wszystkich przedziałów wiekowych. Głównie są to nastolatkowie oraz młodzi dorośli. Aczkolwiek Osoby starsze również znajdują tam dla siebie miejsce.

Jak zareklamować się na Tik-toku?

Na Tik-toku można reklamować się na 2 sposoby. Za pomocą funkcji przeznaczonych ściśle do reklamy, podobnych do Facebook ADS lub Google ADS. Jest to odpłatna wersja reklamy, która jest pokazywana zazwyczaj przy uruchomieniu lub podczas przeglądania, większej ilości osób. Plusem tego jest fakt, że firma w tym przypadku nie musi posiadać profilu marki na Tik-toku. Polega to na udostępnieniu filmu zawierającego reklamę. Kolejnym rozwiązaniem jest stworzenie konta firmowego. Konta z prywatną treścią mogą odwracać uwagę potencjalnych klientów, lepiej oddzielić te dwie strefy od siebie. Dzięki temu firma jest w stanie stworzyć miejsce dla społeczności, która jest zainteresowana jej ofertą. Dużą popularnością cechują się filmy humorystyczne, które przyciągają wzrok. Firmy w Polsce, które korzystają z marketingu na Tik-toku, to między innymi: Rossman, Kaufland czy Biedronka.

Podsumowanie wpisu o marketingu na Tik-Toku

Platforma jest bardzo dobrym miejscem do reklamowania swojej marki, w szczególności wśród młodych ludzi. Daje ona możliwość dotarcia do ludzi, którzy korzystają wyłącznie z aplikacji mobilnych i nie interesują się takimi środkami przekazu jak telewizja czy radio. Pozwala poszerzyć zasięgi firmy.