Książki o marketingu – niezwykle bogata baza wiedzy o tym, jak skutecznie sprzedawać

Planujesz otworzyć swój sklep internetowy i zastanawiasz się, jakie techniki zastosować, by osiągnąć swój cel sprzedażowy? A może już działasz w branży e-commerce i zauważasz, że Twoje zyski spadają? Na szczęście niemal każdy biznes da się postawić na nogi i sprawić, by piął się w górę. Myślisz pewnie, skąd w takim razie czerpać wiedzę, która zapewni rozwój Tobie i Twojej firmie? Odpowiedź na to pytanie jest łatwiejsza, niż może się wydawać – książki o marketingu. Dowiedz się, dlaczego warto je czytać, a także poznaj najlepsze tytuły.

Dlaczego warto czytać książki o marketingu i e-commerce?

Książki od zawsze uznaje się za jedne z najlepszych – o ile nie najlepsze – źródła wiedzy. Wśród milionów tytułów o różnorodnej tematyce znajdziesz również mnóstwo takich, które opisują zagadnienia związane z marketingiem oraz e-commerce. A dlaczego warto sięgać po książki o marketingu? Są wspaniałym kompendium wiedzy na temat branży skutecznych praktyk rynkowych i przeprowadzą Cię krok po kroku przez techniki, które pozwolą Ci wykorzystać potencjał współczesnego marketingu. Dzięki temu poznasz nie tylko teorię, ale także praktyczne przykłady, pomagające zbudować silną markę i przyciągnąć klientów.

Książki o marketingu pisane są przez autorów, którzy o e-commerce i marketingu wiedzą wszystko. Specjaliści z branży dzielą się w nich swoją wiedzą zbudowaną na wieloletnim doświadczeniu, a to sprawia, że poznasz rozwiązania, które sprawdziły się w wielu firmach. To z kolei sprawi, że nie musisz być ekspertem i wszystkich marketingowych tajników dowiesz się z książek.

Najlepsze książki o marketingu

Spośród wielu świetnych książek o marketingu oraz e-commerce szczególnie warto wymienić takie tytuły, jak:

  • „Nigdy więcej nie trać klienta” – książka, która podpowie Ci, w jaki sposób zatrzymać klienta na dłużej. Strategia, którą proponuje Joey Coleman, sprawi, że zadbasz o kontrahenta przed transakcją, w jej trakcie, a przede wszystkim po niej. Autor tłumaczy, jak ważny w dzisiejszym świecie jest customer experience, który może ukazać się kluczowy w kwestii budowania przewagi nad konkurencją. Książka jest swoistym przepisem na to, jak postępować z klientem na każdym etapie relacji z nim.
  • „Siła subskrypcji” – w dzisiejszych czasach niemal każdy korzysta z subskrypcji w różnego rodzaju usługach. Najpopularniejszymi z nich są oczywiście Netflix, Spotify czy Amazon, czyli serwisy, które stały się wręcz gigantami. Ale w ramach subskrypcji obecnie sprzedawać można niemal wszystko. Jeśli zastanawiasz się, jak w Twoim biznesie wprowadzić model abonamentowy, książka Johna Warrillowa to idealna propozycja dla Ciebie. Poznasz w niej różne modele biznesu abonamentowego i zyskasz narzędzia, które pomogą Ci osiągnąć sukces.
  • „Firma, czyli Ty” – książka, którą możesz potraktować, jak przewodnik po tym, w jaki sposób stworzyć dobrze prosperującą firmę. Paul Jarvis uświadamia w niej czytelnika, że nie tylko ciągłe dążenie do wzrostów musi być odpowiednią strategią biznesową. Jeśli prowadzisz małą lub nawet jednoosobową firmę, książka pokaże Ci, że sukcesem nie musi być rosnąca wielkość przedsiębiorstwa, ale to, by stawało się ono lepsze.